Isnin, 16 November 2009

duit dah makin susut nilainya.......

baru balik dari pasar.abah teringin makan ketam.emak pesan ikan.bawak RM50 dapat cenggituh je.isk.isk.isk ape nk jadi ni value duit maken lama maken menyusut.berikut adalah senrai barangan yg dibeli.

ketam&kembung:RM32
sayur bayam:RM2
peria(sebijik)RM3.60
jajan(untuk anak buah):RM3.60


sebelum.......


selepas....tadaaaaaa......ketam masak sos...


peria masak lemak...abah's fav!

hrmmmmm......betullah org cakap RM50, 10 tahun dulu tak sama dengan hari ini.apo lah nk jadik nieh....membebel plak den ha....owh hari ini emak nk masak sayur peria masak lemak dengan ketam goreng bercili......wahhhh....tapi oleh kerana saya berpuasa takdapatlah menyantap..cuci2 mata jer...mmg sengaja puasa sebab badan dah macam di pam2..so sambil beramal ibadah dapat juga meringankan beban di badan..hukhkhukhuk...[seluar dh sempit mampit nieh]...



ni petik umah auntie den.....sodap banget.....

dah 2 minggu tak makan nasik..kolo makan pon sepucuk senduk jer..hahahaha..maken lama maken gundut..dh 3-4 hari nih duk belasah rambutan jer..sekali ada org cakap rambutan ade carbs...aiyakkkkk..semua dh bercarbo camner nieh......hukhukhukhuk....

okeylah nk ushar2 jobstreet lagi nieh..

sekian,blog pada kali ini.

LOL,
ezam

8 ulasan:

Mimie.Candy Cane berkata...

ayo...giler best mak awak masak..boleh tahan ke amek bau je?

ezam berkata...

mimie:boley mie.....kena komited betul2 kali nieh..semua skinny jeans dh sendat mendat terketat ketat memakainya....

Deqrum Laiel berkata...

kene bersukan la abg E...
seriusli...
bersukan bile keluar peluh...
memang berbaloi...
yg penting, disiplin ok!!!

p/s:bile cikgu mula bersuara..hahahaha..

ezam berkata...

baek chekgu....ujung bulan nieh nk rejista celebrity fitnest....

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ berkata...

incek ezam...

tanya mak, nak anak angkat lagi sorang tak?

heehhehe ambik la daku jadi anak angkat mu....

sedap nyer mak masak....nyum3....

-cD- berkata...

Sedapnya buah pulasan..
nak jugak..

ermm sekadar berkongsi info, tahukah anda menjelang tahun 2020 pendapatan individu perkapita adalah sebanyak USD 17,000.00 sebulan.

bayangkan nilai RM50 tu 11 tahun akan datang jika pendapatan sebulan adalah USD 17 ribu??

Fikirikan..

Liliyuli berkata...

sedap ke ketam masak sos?
selalu mak saya masak ketam lemak cili api..
slurppp!

ezam berkata...

yanie:nk jadi anak angkat???mak ai sure tak larat angkat dh....ranum2....ahahahah

cd:meh abg E pulaskan......hrmmmm 2020 ej..time tue dh 40yo dh..hrmmm

liliyuli:sodap gaklah...mcm2 sweet sour...