Ahad, 28 Februari 2010

di mana lelaki???

kecoh kejap tetibe
tentang 
isu pompuan lebih banyak menjawat jawatan tinggi
dalam sektor awam
takde hal lah sebab derang bagus
cuma soalanya
di mana lelaki?

tengoklah sekeliling kita
bukan dalam bilik lu
tapi masyarakat kita ye adek2

yg rajin pegi skola pompuan
yg rajin baca buku pompuan
yg pekse no.1 pon pompuan
yg gatal pon pompuan
eh sori silap.
hiks

yg budak laki?
monteng
merempit
merokok
menskodeng
menghisap dade
 memang hero no.1

ke mana hala tuju kita nanti?
apa akan jadi kolo menten mcm ni
10tahun lagik???

nanti
yg pempuan mencarik rejeki
yg suami menanak nasi

nanti
yg pempuan berseluar khaki
yg suami berbatik ayu bertumit tinngi
auwwwwuukkkk
eh
apa kejadahnya semua ini!!!

jangan nanti cik bini jadi pak imam
cik suami jd makmumnya
tsk tsk tsk

jadi
kepada lelaki
yg kurus atau yg gemok 
yg lurus atau yg bengkok
yg tua atau yg muda 
atau yg macam2 ada
sila bangun dari mimpi
do you still wanna be on top???


::9 akal lelaki di tumpaskan oleh 1 nafsu::

renung-renungkan dan selamat beramal


sekian,blog kali ini.
take care,
ezam





Sabtu, 27 Februari 2010

ntah pape!

arghhhhhhhhhhhhh
tadik punyelah banyak idea nk hapdet
sekarang tetiber blok lah plak mental nieh
duk 
taip2 delete.
taip2 delete.
siyoot lah
panas lak tuh.
[ambik kemera panggil si farid terus wa posing2]

agak2 meluat tak tengok gambor comel2 kucing siam ni??
muahahahaha

syok sendiri kan

 malam ini kerja lagi
stresss!!!

i wish i was born rich
LoL

nk blogwalking dulu carik2 idea fresh2 dan panas2

sekian,blog kali ini

take care,
ezam

Jumaat, 26 Februari 2010

itukah cinta?

katanya
berdua lebih baik
baik lagi berempat
the more the merrier

katanya
cinta itu buta
butalah sebab masa bercinta 
suka meraba

katanya
cinta itu manis
ha lah kang habis manis 
sepah di buang

katanya
cinta itu membahagiakan
maunya tak sampai cakap mak ayah 
lu pinggirkan

katanya
cinta itu suci
kaw ingat macam obat gigi zaitun
gunakan tanpa was-was

cinta itu anugerah
cinta itu nafsu
cinta itu perasaan
cinta itu love.



cinta itu bila
mata bertentang mata
bibir tak dapat meluahkan kata
hati berdebar setiapkali bersua
hati meronta untuk bersama si dia

owh inikah yg dinamakan cinta.
[ye untuk 6 bulan pertama]

lu pikirlah sendiri
kihkihkih

::selamat menyambut maulidurrasul::

note:effect selepas menonton valentine's day

 
sekian,blog kali ini

LoL,
ezam

Khamis, 25 Februari 2010

lagi kisah panas!

sekarang musim panas
panas.panas.panas
tidur bepeloh2.tidur melekit2
masa ni
ramai yang mintak hujan turun
hujan lebat2 bagik sejuk


cenggitulah manusia
[termasok diriku]
sangat klise kan
semua nk komplen
sana panas sini panas
usha2 gambar panas
oopps!

satu lagi,
kita
hanya menghargai sesuatu
tatkala 
ianya sudah tiada
hrmmm

biarlah panas
mana tahu
ku harap panas hingga ke petang
rupanya hujan di tengah hari
pasrah aje.


sekian,blog kali ini.

take care,
ezam

Apakah gaya & warna diriku

Sepuluh budak hitam
Main tepi jalan
Satu kenalah langgar
Budak hitam tinggal sembilan
 
eh ape kena mengena budak itam nieh??
 
haaa sebab wa tadak kija 
so wa masok contest lagik
kali ni contest anjuran cik vee 
persoalan tentang warna dan gaya 
jadi 
kepada Malaysia,indonesia,brunei
kuasa di tangan anda
sila taip afundi ezam dan hantar ke 4561876
sure takde sape perasan
wakakakaa 
ngeng!!! 
 
eh terpesong pula.
 
back to the tema 
saya suka warna hitam
ia melambangkan 
keunggulan.kecantikan.kemutuan[heh?]
 
kenapa hitam?
dolu2 org ingat saya rock
padahal 
sebab saya nk kaver mok.mok
saya berasa rendah diri
walopon hakikatnya saya tinggi bak model spender
jadi saya pakai tshirt hitam setiap masa.
 
muntahla korang tengok gambor2 nieh.. 
 
sekarang saya pasrah
lantak pi depa kata apa
yg penting saya yakin
hitam menampakkan saya lebih anggun dan bergaya
LoL 
 
kata org hitam melambangkan 
kemurungan.penderitaan.kekecewaan
kata saya
pandanglah lihatlah tiru macam saya
[so tak relevan]
bahagia atau derita
semuanya terletak di hati!
hatiku bukan kristal
hati anda?
lu punya suka >.<
 
hrmmmm
punyalah giler kaler hitam
beli keter bmw pon kaler yg sama
h.i.t.a.m 
hitam itu menawan
hitam itu setan
wakluuu...
sesuka aje bagi padanan 
 
nilah my bmw
 
sekarang saya tak kesah tentang warna
namun HITAM tetap jadi pojaan.
pesen dressing saya skrg
sederhana tetapi meriah
maksud:
walo sekadar jeans n tshrt
saya pastikan ianya
bersih.kemas.wangi
sambil menyandang beg LV
hiks..berangan!
 
kasot jaman2 jadi PA Datuk..ntah mana tah kasot nih now
 
hey baidewey
saya adalah ezam
tak perlu bergaya sakan
yg penting kesederhanaan
kerna 
kata ibu mithali ibu sejati 
kecantikan dalaman menyinarkan kecantikan dalaman
semuanya soal NUR....(kasih)
 
apakah?
entah??
..layankan aje..
hiks
 
alim2 kucing siam???


owh
dh nk tammat dh
jangan lupa undi saya 
untuk entry ini
kemenangan saya adalah milik kita semua
world peace!!!
[tetiber] 
 
 
*p/s:entry sekadar sukasuki aje*
 
sekian,blog kali ini.
 
take care,
ezam

Rabu, 24 Februari 2010

santau lagi!

hari ini ada jiran meninggal
katanya terkena santau
beliau merupakan pengusaha restoran Resepi bonda
terletak di pekan Kapar
google2 jumpe gak[klik sini]

umur baru nk masuk 50
kuat bekerja dari dulu lagi
dari pasar ke pasar
sampailah bukak restoren
dari umah biasa ke rumah batu
dan kire senanglah idupnya
saya pon kenal2 gitu saja

beberapa taon lepas
umah dia pernah kena rompak
hilanglah dkt rm15k duit kedai
kali ni dia terus pergi..
anak2 masih kecik lagi
belum puas nk panggil ayah
dia dh pergi ke rahmatullah
hrmmmm
al-fatihah buat beliau.

 yang tinggal cuma jejak...

kenapa perlu dengki sesama manusia?
tak boley ke bersaing secara sehat?
kot tak puas ati
jumpelah face to face
nk gak main 
bomoh2 mak esah ni semua

ini macam orang pon ada! 

banyak dh berlaku kes2 macam ni
mende ni yg selalu buat den nk bokak bisnes
pikior 25 ratus kali
ceiiiiiittttttt

kepada para manusia
yang suka mendengki.menyantau dan menyundal[oopps]
lagu ini ditujukan untuk anda


[kredit kepada incik newaynewme sbb wa cilok dr fesbuk dia]


sekian,blog kali ini

take care,
ezam



Selasa, 23 Februari 2010

plis plis plis kamu jangan marah!

kadang2 ade berlaku sedikit konflik
kadang2 kita tak puas ati
kita gado2
[bukan yg makanan tu ye]
kita rasa kita menang dalam itu gado2

tapi
kalau kita rasa kita menang hari ini
esok lusa kita tak tahu lagi

sebab 
ultraman selalu kalah taim mula2
last2 
bila lampu di payudaranya menyala
baru dia kuat
dan akhirnya 
ultraman menang

 owh kite makan pasta dulu ye 
[motip gambor takde kaitan]

kalau marah sangat dengan orang lain
cuba cakap lambat atau slowtalk
jangan menkhinzir buta nk mengamok
kelak binasa jadinya.
ikot rasa binasa.ikot napsu sedaplesu

akhir sekali
ko menang ke ko kalah ke
kolo dh namanya gaduh
dedua di kira kalah gak akhirnya
tak dapat pingat emas pon
haahahaha
LoL

note:bukan kisah saya.tapi terkait juga >.<


sekian,blog kali ini.

take care,
ezam

Isnin, 22 Februari 2010

wajah kekasih!

 tajuks sesaje aje
sbb dengor lagu tok iti
.LoL.
owh
acapkali bila bertemu kenalan baru
inilah skrip yg biasa didengar
"muka ko familiar lah"
"eh!macam biasa nampaklah"
"muke kezen aku mcm muka ko"
dan 
ade skali paling sadis yg buat wa serem

"muke boipren saya yg meninggal tu mcm muka awak"
motip???
muke biasa2 comey2,cute2 mcm model cengginih
memangla besepah di mana2 aje berada
[asal bukan di cop muke penjenayah sudeyy]
tapi kan
9 daripada 10 orang yang baru mengenali saya semuanya berkata begitu
[baca mcm iklan tesco]
pernah terbaca itu ari
ada 7 manusia di muka buku bumi
seiras.saling tak tumpah.sebijik.
entahlah ko..layan aje
asal ko jgn cakap muke bini ko mcm muke wa sudah
pannnggggg kanggg!!!!

baideway
cuma ada seorang orang aje dalam donia nih
kau yang bernama ezam
wajah kesayangan hamba
mungkin
sama tapi tak serupa
mungkin
serupa namun berbeza
yg pasti
beza memanglah tak serupa!
daku bukan hantu!
 bersyukur dengan apa yang ada
alhamdulillah.
sentiasa mahu menjadi yg terbaik
inshaallah

p.s:buat entri ni sebab trainer gym td ckp:"mimik muka ko mcm kawan aku kt perak, aku ingatkan ko ade sdara ke dgn dia"
sekian blog kali ini.
take care,
ezam



tentang cermin.

saya suka tengok cermin.
hari2 saya mesti tengok cermin
sehari tanpa cermin
penasaran dibuatnya
cermin tak pernah bohong
cermin tak pernah berdusta
cermin is mirror
heh.


kadang2 saya senyum2 sendiri depan cermin
manisss gak diriku ini
hiksss!!!
selalaunya saya marah bila tengok cermin
sebab nampak cela sana sini
eeeeeeeee
tasuke.tasuke.tasuke.
eleh gedik plak gwe
haktuih..


menurut wikipedia:

"Cermin adalah permukaan memantul
yang cukup licin untuk membentuk imej. 
Cermin dikenali ramai sebagai sejenis benda 
yang boleh memantulkan cahaya ataupun bayang-bayang.."

 pentingkah cermin dalam hidup anda?
pada saya ok2 aje[konon]
takde pon takpe
tapi kolo jumpe
ha kaw
mcm
beruk dapat bunga.
LoL.


ape2pun 
pastikan cermin diri anda elok2
sebelom kutuk kaw2 orang laen
ngata lite2 tak ape
LoL

juga pastikan
jangan biarkan cermin anda pecah
nanti
"Bagailah mana hendak berhias
Cerminku retak seribu.."

p/s:owh diriku maseh terbayang2 cermin kt metrojaya tadi.wth!!!!


sekian,blog kali ini.

take care,
ezam

Ahad, 21 Februari 2010

tangan yang menggoncang.....LoL

kelmarin
baca entry fid pasal simian line 


pehtu tinggalkan komen.
dia bilang dia tak caya
sentap!!!
ngehngehngeh

 nak bukti katanya..
meh2 wa tunjuk meh
wahahaha


fid,
pecaya tak sekarang???
hehehehe

google punya google
banyak kisah pasal tangan dan rahasianya
nk cek dara,nk cek fortune,nk cek itu ini
macam2 ada

manakala
tanganku adalah rahasiaku
hrmmm
lelaki pasti tau
hahahaha
terlebey sudeyy


sekian,blog kali ini.
take care,
ezam

Sabtu, 20 Februari 2010

selfish itu jual ikan.

biar 
buruk.kusam.karat
itu adalah aku
tersenyum tatkala meruntun
membungkam tatkala tersentap
pelbagai warna pelbagai emosi

 
ku tak bisa
menjadi yang lain selain diriku
jiwa dan ragaku
sudah lama menyatu
beku menjadi satu
satu menjadi AKU.


tak tahan!tak tahan!
sabarku tak tertahan
LoL
whoa emonya haku!!!!!
kenapakah??apakah???bagaimanakah???
 
 
 
 am i being selfish
hrmmm biarlah 
kann
selfish itu jual ikan.
saya cuma membeli ikan
so i am buyfish
wakluuuu ezam!!!!!!!

note:biarlah rahsia!

yang terbaik hanya dari Allah
yang salah dan silap pastinya dariku.


sekian,blog kali ini.

take care,
ezam


 

Jumaat, 19 Februari 2010

kelantan best!

kelantan.
hrmmmm dekat2 dgn KELANGtan.
saya suka kelantan.
bestfren saya pon org Kelantan.
tambahan pula 
adik saya sambung KPLI kt maktab di Pengkalan Chepa
lagilah kerap kesana.

pertama kali datang ke Kelantan
saya dtg naik ketapi.
lama sangat.
mcm nk ke Mekah pula jauhnya.
lepas tuh ade pernah naik transnasional bas juga
malam2 buta
mak oiii drebar bas bawak mcm F1 ko
terus wa tutop mata just in case kolo jadi pape wa tak nampak
hahaha
so after det
saya akan pilih sani ekspress
bass dia baru dan dreber dia bagus
[walopon ade kes itu ari tp sani ekspress tatap wa vote]
 selepas itu adalah 5-6x ke sana
kali terakhir pegi bulan june 2009
naik my bmw
skali dapat surat chenta dr polis
padahal bawak 60kmph aje[sila percaya]
naik kapal tebang je blom pernah
apa barangkan..tak adventure lah kan..

owh diteruskan cerita
paling best tentang Kelantan ialah
MAKANANnya...
sedap.padat.cepat.MURAH
nasi dagang,nasi kerabu,laksam,percik,sup belut,akok,badak berendam,seri tanjung,tahi itik,dan macam-macam ada yg saya tak taw pon namanya
tapi


saya suka LAKSAM.
kire feberet giler semcamana saya suka tok iti.
anda bagaimana?
yg menjual di gerai2
comei2 belaka
walopon loghat mereka agak pekat
layan aje yg sedap mata mandang tue.
sejukk je ati walopon salah order menu...hiks..

tempat2 peranginan boley tahan juge,
di Kelantan juga ada banyak pantai 
ada Pantai Cahaya Bulan, Pantai Tok Bali, Pantai Irama, Pantai Sri Tujuh,dan banyak lagi.
Pantai Dalam je takde kt sini.
kolo ada salah tempatlah korang pegi tuh.
hampir kesemua pantai di atas saya dh singgah
angin sepoi2 bahasanya sangat panas nyaman 
AWAS 
jangan berspender dan berbikini ye mandi di sana
AURAT okeh....hiks..
air terjun atau jeram ada juga,
tapi saya tak pernah sampai lagi.

owh my salikin  sidek
kalo ke Kelantan juga tak sah kolo tak ke Pasar Siti Khadijah
uniknya di sini para peniaga hampir semuanya wanita
wanita tulen okeh 


dgn gelang yg besor2 sampai berpinar tengok
emak saya tengok mesti dia jeles
sbb gelang dia kecik2 aje.
eh merapu pula.
macam2 ada sini tapi fokus macam biasalah,
makanan dan barang2 kewanitaan.
kire macam2 ada lah
pandai wink2 dapatlah rege murah
huhuhuhuhu

dan kolo ke Kelantan bersama keluarga
makcik2 saya tak akan miss 3 tempat utama nih
Rantau Panjang,Pengkalan Kubur dan terbaru Wakaf Che Yeh[mcm nama makcik saya lah..nama dia ma'yah]



20 kali ke Kelantan
21 kali ketempat2 nieh
yg kali ke 21 sebab anak derang tertinggal..
wakakaka acah je mak enon


ada toto, ada kuali, ada periuk, ada kawah, ada mangkuk tingkat, ada kasot, ada jeans samsudin.
lengkaplah kolo nk beli barang2 kenduri atau nk jadi tokey ketering.
gempak sehhhh.
lagi so[eh kecek kelate plok}
hrmm ni mesti yg gegerl suke
Gucci,Prada,LV,Coach semua ada


nak harapkan dapat suami tiptop mcm tok K jgn haraplah ko
cover version sudeyyyyyy
tapi kena pandai cari yg 99% sama ye
psssstttt
dolu2
my fren dia beli DKNY,
tapi Donna Karim
terus jadi bahan kt kelas
tak baekk budak2 kelas tuh
[pdhal wa lah yg notis dulu]

owh
tentang penginapan
ada banyak tempat boley stay kt Kelantan nieh
kolo dtg dgn famili kami stay kt homestay AJE (caps lock tue)
tapi teringinlah nk stay kt hotel2an ala2 percutian mewah
baru rasa mcm selebriti bintang popular
keluar2 hotel ada papparazi

owh merapuu lagi...
hahahahhaa
eh saya dah jumpa satu hotel best lah
cube cek kt sini http://www.tguest.com
amacam okeh tak???? mesti best kannnnnn

tapi
selalunya kolo ke sini sendiri saya stay umah besfren saya di Tumpat
semuanya percuma ditanggung halal.
banglow 2 tingkat lah plak.
wahahha
bajett kot selagi boley..hiks..

eh kenapa saya begitu bersopan sekali di entry kali ini ye
mcm skrip drama spektra pula.
[alah tak menang pon takpe..suke sukiman aje]
kot menang saya sangat SUKA
hiks.
ohw time dh up nk g keje dah nie,
ikotkan banyak lagi nk citer tentang Kelantan ni
yelah korang banyak tau hal2 panas je kan 
padahal korang tataw kolo coti sekolah tue plat keter start dgn W & B lah 
yg penuh kt kelantan tuh memborong sakan
hiks...

kolo rerasa 1st taim nk dtg Kelantan cube klik link nieh http://dikelantan.com
ade banyak info menarik dan terkini tentang Kelantan ko..
dan kolo2 rasa nk tambah uang korang yg sipi2 missisipi tuh 
cube klik sini http://betarian.co.cc 
dah kaya jgn lupa abangmu di sini 
kot dapat mini cooper bumbung boley laras pon okey
boley ke Kelantan lagi...
ahhhh berangan lagi...hahaha


sekian,blog kali ini
p/s:sambil menadah tangan berharap menang..ekekekekekeke

take care,
ezam

bila daku termenung.

merenung.termenung.dimenung.
pandang-pandang alam ini
sambil menjeling dompet yg dh menipis.
 mindaku berputar2 sambil memikir2

hrmmmmmmm...

yezza itu diriku tapak sulaiman.....pehhh gebuunya wa

ada degree tak menjanjikan
kita jadi kaya raya
setakat makan gaji buta
dan
kalau kurang usaha

comeyyyynya...LoL

tak ada degree
tapi gigih berusaha
inshaallah
menuju puncak!

tapi AWAS kepada MLMers
saya tidak berminat
maaf.
dan bila mungkin nanti ok..
hiks

baideway
dh terlalu lama di comfort zone
rasa
tepu.lesu.buntu.
perlu cargas untuk bergerak.
tapi
kite gerak pelan-pelan.
pose muke ketat utk nampak slim..hahahah
owh itu adikku si bakal cikgu

owh ape kah ku mengarut nieh.

whatever itu ape2 aje.
LOL
nk tido dulu.malam ini kirija.


sekian,blog kali ini.

take care,
ezam

Khamis, 18 Februari 2010

koi,epal dan masa depan.

owh 
sangat takde kerja
hari ini
makan epal.makan cekelat.
minum slimming tea.
pehtu
online sampai lebam.
fesbuk sampai pitam
blogging sampai seram.



An apple a day keeps the doctor away

 

Las cosas claras y el chocolate espeso.
(Ideas should be clear and chocolate thick.) 

Life is like a box of chocolates. You never know what you're going to get.
[ade semut dow dalam dia sebab sorok dalam lemari] 

huhuhuhu
bahagia sungguh di hari raya
alangkah indah jika hari2 begini
ujung2 bulan dapat gaji.

owh tadi ada apply 1 job.
[dulu dh dapat.tapi decline]
nk kata minat tak sangat
tapi untuk security.
demi masa depan.
minat boleh dipupuk.
harap2.

sekian, blog kali ini.

take care,
ezam

kerja giler-hire personal trainer....LOL!!

 keje giler
dengan tak semena2
tanpa pikir panjang.
skrg agak 50-50 
sign up personal trainer kt gym
nk dapatkan kesan yg efektif
dan bersenam dgn cara yg betol
 
 

amik
20 sessions
so rm1650 melayang.
 risau tengok badan yg makein berkembang mambang
huhuhuhu

tak apalah
ini whishlist ke-2tahun 2010 yg perlu ditunaikan
punya badan yg selim melim
untuk kepuasan diri.
i just wanna look good.feel good.be good.
[katanyer....]
 
mana taw dapat keje baru boley pakai camni

 
hahahahaha
barulah semat.

dah pernah pakai baju saiz XXL,XL,L
dan kalau boley nk menten M selamanya
huhuhuhuhuh

k.o.m.i.t.e.d!

sekian,blog kali ini

take care,
ezam