Rabu, 4 Mei 2011

kesah percutian redah dan terjah :D

**anggota asal geng bas sekolah(nad je xde sbb dia tido)**

itenary
pergi:shah alam-kota damansara-TBS-JB-mersing-tioman
balik:tioman-mersing-kota tinggi-JB-KL-kota damansara-kapar

**topless katanya..**

29/04/2011
after work jam 6pm pegi gym FF mandi siap2.lepas tuh gerak pi umah apis nk park keter sebab gurfren beliau,emiey nak antar ke TBS.sampai ke TBS dalam 9 lebih.ni tiket belom beli lagi nieh.oleh sebab saya sampai dulu soo saya kenalah mencari tiket untuk 8 orang.ha mengagau semua tiket ke mersing dh finish.
(owh baideway TBS mmg bus stand yg canggih tapi pekerja2 kaunter espeseli Transnasional need more soft skilss!)
total ahli geng bas sekolah adelah 10 orang termasuk parents fiza tapi derang ke mersing naik drive.

30/04/2011
ok last2 dapat gak bas tapi ke JB.ok letew.naek bas Qistina jam 2am.hamekk ko menunggu dari kol 9 lebih tuh sampai jam 2.dh masing2 terdampar kt kerusi tidur mcm umah sindrik.masa ni semua dh feel2 amazing race.
bas sampai tepat jam 2am n alhamdulillah bas sangat selesa.katanya non-stop tapi tak sampai 10 menit bas bergerak dia dh berenti untuk makan.LOL.
dalam pukol 5am kami dh sampai JB save n sound

solat subuh kejap pehtu pi melepak kt mamak di bustand larkin.sebelum tu si atif dh beli tiket bas ke Mersing.jam 8am kami pon bergerak ke mersing.tiba di Mersing dalam jam 10++am

cabaran muncul lagi di mersing.deymmm.tiket ferry pulok takde.kid deal punya deal derang cakap ade dalam pukol 3.30pm tapi ikot nasiblah.hati ni rasa mcm dh nerbes kot2 takde tiket.melepak lah kt jetty tu tak buat bende.tapi takde hal sebb saya pon duk menunggu seseorang kt jetty tuh yg alhamdulillah dapat gak jumpe walopon sedikit kuciwa sbb dia tak join sekali huuuhuhu.

dalam jam 3.30pm bila kami nk collect tiket we was inform that tiket abes.
so kena tunggu ferry pukol 6pm
watdefakerina!!!!

pasrah ajelah.so saya dan si apis pi lunch dululah sebab agak lapar juga.
tgh2 sedap makan tu tetibe si atif call "cepat achik ezam kita naek feri sekarang,"
ha hamekkk ko kelam kabut bayor n si apiz tak abes makan lagi terus cepat2 ngunyah n run baby run ke jetty.memang mcm amazing race.
alhamdulilah jam 7pm kami sampai ke jetty kampung salang.
si kid deals dengan pihak challet n dapat dua bilik.
sebilik untuk parents si fiza n sebilik lagi untuk kami semua.

masa malam2 camtu si apiz dapat tau 2 org kawan beliau nana dan adik, juga main terjah datang ke tioaman.so bertambahlah geng bas sekolah kami jadi 10 orang. fyi bilik semua dh full.soo duduk bercampur lah.tapi dun worry nothing happens.maseh ingat tuhan.huhuhu.

**the sweeties**

1/05/2011
awal2 pagi semua maseh lena.kepenatan.saya n apis keluar berdua meninjau2 sekeliling kampung salang.snap sana sini sikit pehtu join si kid,atif dan gina breakfast.nana dan aik sampai dalam jam 9.30am.datnag2 aje semua dah ngam walopon fes tyme jumpe.

hari ni aktiviti bebas.sewa life jaket and gogle.berenang2 tepi pantai saja.saya mmg tak pandai berenang tapi ntah macamana bley plak ke tengah pelantar yg agak jauh.fear factor katanya.menyelam dan melihat sendiri ikan2 berenang didalam air memang subhanallah.indah sangat perasaan tuh.

**duyong and dugong???**

masa nih si apiz dh kena bahan sebab tak berani ke tengah.main tepi air je.dia dh bagitau awal2 dh yg dia mmg fobia air kt saya.kesian dia kena buli.
lepas berendam lunch ramai2 and sambung berjemur tepi pantai sampai ke petang.main friesbies,bola tampar pantai and sambung lagi berendam sampai petang.

belah malam dinner beramai2 dan mmg fun giler sambil makan sambil membahan.kesian lan tomok jadi mangsa pembulian.hehehehe.lepas dinner tukar venue duk luar pub kecik sbb nak tengok bola katanya.MU vs Arsenal.

2/5/2011
apis nekad nak balik pagi ni.so saya kena balik jugalah.takkan nak bagik dia balik sorang.rasa tak sedap ati sebab saya yg ajak dia.so main redah aje balik walopon tiket fery n tiket bas tak confirm ade.budak2 lain maseh stay 1 malam lagi.

**beach boys n gerls lah katanya**

feri agak penuh.oleh sebab tiket kami takde bertulis tarikh dan masa maka dengan bijaksananya saya menulis tarikh pada tiket tersebut.agak tak berapa yakin kot2 kantoi kan.tapi redah saje.alhamdulillah dapat gak naek feri setelah berhimpit2 dgn orang2 yg amik pakej.masa ni si apiz dh lain macam.perut masuk angin dan nak muntah2.so berbaik2lah dengan staff feri tu mintak minyak angin.build rapport katanya just in case kena halau nanti..hahaha.tapi malang takde minyak angin disediakan.terpaksalah mintak kt auntie belakang tu.dapat gak.

masing2 ingat dh lega ni takde masalah ni.sekali sampai ke mersing satu lagi bala muncul.tiket bas ke KL takde!!!!!kedemyit!!!
bas ke JB pon dah habis.masa ni dh bekejar2 sana sini carik tiket.

sekali tanya uncle teksi tu dia caj RM160 ke JB.perghhhhhh kolo naek airasia dh leh sampai KL tu uncle.masa ni saya call my bestfren si firaun tuh.dia cadangkan naek bas lompat ke kota tinggi dan dari kota ke JB.nanti dia belikan tiket ke KL.

bernas gak idea beliau.so ikot jelah.naek bas berdiri.si apiz dh kepancitan.terjelepuk kt tgh2 bas tu.odw dapat gak seat kosong.sekali elok aje duduk saya terasa nak terkencing yg amat sangat.sirius mmg rasa nk terpancut suda.kena pulak jalan jem.mmg seksanya hanya tuhan aje yg tahu.bila saya menunduk an mengepit tu rasa kurang sikit.bila si apis bagitau lagi 5km je nk sampai terasa lega sket.walopon dia tipu nk sedapkan ati.ade lagi 15km nk sampai bus stand kot.hehehe.

sampai kota tinggi dalam jam 4++pm dan terus ke toilet untuk kencing.sekali kuar ceciput je.ntah kenapa timbul feeling nk terbocor tuh.huhuhuhu.lepas kincing naik bas ke JB dan dalam jam 6pm sampailah kami ke JB dgn selamatnya.

turun kt MBJB dan si firaun pick up dari sana.singgah umah beliau sebentar untuk mandi manda dan berehat2.the best thing about him is walopon mulot beliau agak lahar tapi hospitality beliau mmg no.1
makan minum ditanggung beres.
thank you so much daus!!!

3/5/2011
dalam jam 12am kami naik bas menuju ke KL.masa ni cari mangsa untuk ambik kami di puduraya dan another my best friend of mine,hendra sanggup nak ambik. dan alhamdulillah dalam jam 3am sampai ke Puduraya.amik masa setengah jam untuk si hendra jawab telepon.yelah tido kot.dalam kol 4am dia sampai puduraya dan dalam tak sampai setengah jam kami pon sampai ke kota damansara kt umah apiz.
thanks hendra for the help!
drive balik dr kota damansara ke kapar dalam jam 5am sampailah saya ke umah emak saya.
alhamdulillah syukur semuanya selamat

**dumb and dumber**

inilah pengalaman bercuti pertama saya yang paling best dalam sejarah idop 32 taon ni.
sangat2 enjoy walopon macam2 ada.
again thank you very-vey much to
kid-atif-gina-lan tomok-fiza-nad-nan-adik-apiz
for the funness and crazeeness!!

ini mungkin yg pertama tapi bukan yg terakhir pastinya
banyak lagik aktiviti2 gila saya mahu bikin tahun nieh
eheheehheehe

**seronoknya rayaaa**

sekian,belog kali ini.

yang miss tioman oledy,
achik ezam

8 ulasan:

LURZAN TAZA LIMAJ berkata...

bestnyeeeeeeeeeeee...dh rupe reality tv je kan :-)

achik ezam berkata...

azat:ehehehehe hampir2....mmg challenging...

zulfadzly. berkata...

nak komen...tp x berani..

hanie, ko komen dululah..pastu aku folo..

*tutup mulut dgn bantal*

hanie berkata...

celake manap!

aku lagi tak berani. nak tgk lagiiiiii aku tak berani. topless katanya. aku syak ni member k:pop bangla sangap tu la.

kahkahkahkah.. *off lappy*

zulfadzly. berkata...

kannnnn..jangan2 inilah founder grup tu..

pegi pulau nak merekrut ahli baru..

ok. bai.

*cabut modem laju2*

hanie berkata...

aku syak kan manap...agaknye habang bulu kita ni nak masuk mangga online dak manap? aku syak laaa...

ok.bai.

zulfadzly. berkata...

*menggeletar tgn nak cucuk modem balik..gampit*

hani ~ dia nak test market letteww..tp dia kan taste kat mereka yg berstatus senja nan merah, so majalah MIDI paling seswaii.. aku rasalah..

Qamaruls berkata...

byk freehair kou.. haha

thx yer letak blog aku kat bloglist :)

kemaskini hidup 2023!

Hello Hello! Lama betul tidak kemaskini ini blog Masalahnya ada lagi ke yang baca blog? Semua duk layan TikTok je now ek After 2 years plu...