Sabtu, 7 Mei 2011

nota buat emak...bukan mamak!




emak,
mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki
sebab sampai sekarang orang masih lagi macam ni
dari kecik sampai besar asyik susahkan emak hari-hari

emak,
mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki
sebab orang tak mampu nak bagik emak itu ini
kadang rasa kecewa sampai rasa mcm nak bunuh diri 
sebab benda-benda biasa pon tak mampu nak beli

emak,
mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki
kalau terkadang buat emak terasa hati
terlepas kata saat stress macam nak mati
bukan sengaja tapi benda dah jadi
tambah pula syaitan mengapi berapi

emak,
mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki
sampai sekarang masih tak  berbini
memang niat nak hidup sendiri
senang nak jaga emak dengan abah nanti
takyahlah paksa orang kawen setiap hari

emak,
mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki
walopon orang tak sebaik dan sesoleh mcm pak aji
tapi orang doakan emak lepas solat setiap hari
harap-harap Tuhan makbulkan doa ni
sebab itu aje orang mampu nak bagi

 
buat emak,
happy belated birthday [02.05.1959] & selamat hari mommy
ikhlas dari hati anak emak yang ntahapa2 ni

birthday taon ni tak bagi apa-apa lagi
sebab bajet dh lari buat pi tioman tempoh hari
**sambil lempang diri sendiri**


 note
kita cuma ada sorang emak je dalam dunia
try to make her happy everyday okey



sekian,belog kali ini.

yang kadang2 sentap sendiri,
achik ezam

6 ulasan:

NAZRUL AZAT berkata...

makcik, kawenkan aje si ezam ni makcik, kesian dia makcik ;-)

l.i.n.n سي ڤاري ڤاري berkata...

happy belated birthday, mak kepada ezam :)

achik ezam berkata...

azat:kawen tu sejenis biskot kah????ahhaahaha

achik ezam berkata...

masey linn :))

CintaZulaikha berkata...

selamat ari mak...

cik azeya berkata...

epi besday mak ezam. :)

sedih baca sbb kadang2 rasa diri kite serupe. huhu